Colaborare 2.0

Concepte precum “desktop”, “personal computer” sau “workstation” se vor transforma în moduri pe care nu le bănuim încă de tehnologiile cloud.

În prezent colaborarea la locul de muncă presupune o forma de partajare și prelucrare de informații care conduce la îndeplinirea unui obiectiv comun. Calitatea deciziilor depinde de modul în care se face accesul la date și de cum acestea sunt prelucrate în informații valoroase.

Partajarea de informații prin posta electronica pare la fel de rudimentara precum posta tradițională pentru cei care își doresc sa acceseze informația în timp real. Sa aștepți după cineva care are acces la o foaie de calcul și este plecat în concediu pare de neconceput, dar este o situație atât de des întâlnită atât în marile corporații, cât și în companiile mici.

Birocratia moderna presupune o forma de a limita accesul la informații cheie de care depinde succesul organizației. Pentru a reduce efectele negative ale birocrației sunt necesare metode noi de colaborare.

Colaborarea 2.0 nu duce lipsa de unelte, ci necesita o schimbare de mentalitate și de înțelegere a relațiilor de lucru care se formează într-o organizație.

În centrul sistemului colaborativ se afla angajatul care este purtător de cunoaștere și care își folosește abilitățile cognitive pentru a prelucra date și a le transforma în intuiții actionabile. Forță de muncă moderna dispune de caracteristici precum agilitatea, creativitatea, gândirea critică și abilitatea de a rezolva probleme complexe.

Angajații sunt persoane autonome, conduși de scop și de dorința de a se auto-depăși. Activitățile de rutina sunt îndeplinite de algoritmi inteligenți care învață din colaborarea cu oamenii. Munca fizica este făcută de roboți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *