Evadare din oraș: Câmpina

Vineri pe seară, după o zi lungă mi-a venit o idee năstrușnică. Să facem o evadare din oraș. Am simțit nevoia de o deconectare după o săptămână grea. Cristina a recepționat rapid misiunea și s-a apucat de căutari pe Booking. Ne-am gândit să mergem undeva aproape de București, intr-un loc accesibil cu trenul. Am considerat ca variante Predeal, Sinaia, Brașov. După mai multe iterații, variante și căutări până la urmă a găsit un hotel în Câmpina.

La plecare ne-am dus mai devreme în gară pentru a cumpăra bilete așa că am avut timp să bem o cafea și sa joc trei variante la loto 6 din 49.

13754587_1476184925740892_4964148477750390925_n

Pe excursie ce trece sunt din ce în ce mai fascinat de abilitățile Cristinei de a identifica locuri bune de cazare. După ce acum două săptămâni a găsit Vila Brâncovenu din Eforie Sud, un loc despre care nu am apucat să scriu, dar care mi-a plăcut foarte foarte mult, acum a dat din nou lovitura cu Hotel Oscar care s-a prezentat corect și corespunzător. Camera a fost curată, fără decorațiuni care să deranjeze ochiul, cu un pat numai bun de odihnă și așternuturi albe. La recepție am putut să plătim cu cardul. Din păcate nu existau facilități de relaxare altele decât un restaurant. E situat la marginea localității cam la 45 de minute de mers pe jos de la gară. Locul e liniștit și peisajul din împrejurimi e frumos. Nimic fancy.

20160717_091833

Seara am luat cina la restaurant. Doamna de la recepție ne-a sfătuit să facem rezervare pentru că seara se aglomerează. I-am urmat sfatul și s-a dovedit a avea dreptate. După ce ne-am înfruptat cu bucate gătite bine ne-am dus direct la culcare. Odihnă 100%.

Tare bun a fost patul și numai bine mi-a priit aerul de munte așa că am dormit dus până aproape de ora limită de servire a micului dejun. Ne-am trezit, am mâncat, am făcut o mică plimbare prin parcul din apropiere și ne-am întors la somn. La ora 12 am eliberat camera și am mai rămas la restaurant să savurăm o cafea. Am făcut și un selfie cu pana mea care a strâns nenumărate like-uri și ne-a crescut nivelul de dopamină din sânge aproape de nivelul de oxitocină pe care îl stimulasem deja după ce ne-am privit ochi în ochi minute în șir.

După cafea și faima obținută pe internet, am plătit nota și am plecat. Cristina a pregătit două obiective de vizitat. Castelul Iulia Hașdeu și Casa memorială Nicolae Grigorescu. Pe drum mi-a povestit despre istoria familiei Hașdeu și a acelui loc plin de mister și simbolistică.

Intr-adevăr locul s-a dovedit a fi foarte impresionant. M-a atins povestea tinerei geniale care s-a stins la vârsta fragedă și a tatălui ei care îndurerat de moartea ei a început să studieze spiritismul și a construit acest loc ca un templu în memoria celor doua Iulii (fiica și soția sa).

20160717_133235

La întrare primești un aparat de forma unui telefon pe care poți să tastez codul asociat diverselor obiecte sau camere din interiorul castelului. Pe un fundal muzical bine ales sunt relatate informații despre obiectele respective sau povești din viața familiei Hașdeu care reușesc să te transpună în acele momente trecute. Am plecat din acel loc cu un puternic sentiment de liniște.

Următorul obiectiv a fost Casa memorială a lui Nicolae Grigorescu. Locul în care a pictat și a trăit artistul. Acolo nu am facut poze. Mi-a plăcut foarte mult curtea îngrijită, lucru pe care îl pot spune despre majoritatea curtilor din Câmpina.

Am încheiat excursia cu câte o ciorbă la restaurantul de pe lac și apoi ne-am îndreptat pe jos spre gară.

Câmpina s-a dovedit a fi o alegere bună pentru evadarea din oraș. Fiind aproape de București, am ajuns rapid cu trenul. Hotelul s-a potrivit pentru gusturile noaste. Mi-am luat doza de energie de care aveam nevoie, m-am relaxat și am aflat lucruri interesante despre obiectivele vizitate. Misiune indeplinită!