Directia de cercetare 2016 – 2020: lectii invățate după prima încercare

Inainte sa ma inscriu la doctorat, domn profesor Ion Ivan imi spunea “agile nu este suficient, trebuie sa mai adaugi ceva”.

Prima incercare a fost de a adauga Knowledge Mangement, rezultand tema “Knowledge Management in echipe agile de dezvoltare software”. Conceptul este foarte interesant si vine ca o completare perfecta a practicilor de project management folosite in dezvoltare software. Din pacate prima experienta a fost un esec. Nu am reusit sa-mi definesc foarte bine tema si sa o prezint corespunzator in fata comisiei. Totusi a fost un esec din care am invatat enorm.

Prima lectie invatata a fost ca este extrem de importanta relatia cu conducatorul de doctorat si comisia de indrumare. Definirea directiei de cercetare, potrivirea intereselor si stabilirea unui stil de lucru sunt foarte importante pentru succes.

A doua lectie invatata si o reconfirmare a experientelor din facultate s/master e ca exista o ruptura enorma intre mediul academic si mediul de business. M-am simtit ca intr-o lume paralela de ceea ce se intampla in practica.

A treia lectie invatata a fost ca “agile nu este suficient”. Nici pentru cercetare si nici pentru companiile de dezvoltare software.

A patra lectie invatata a fost ca directia de cercetare trebuie sa fie suficient de abstracta pentru a permite generarea de idei originale si suficient de concreta pentru a genera solutii si rezultate. Asa ca mi-am definit un nou concept care sa rezume directia de cercetare pentru urmatorii ani: “m-commerce science”. E o directie pe care ma incadrez mult mai natural datorita experientei de a contrui solutii de business ca dezvoltator, team leader si consultant. E un domeniu actual, cu probleme concrete in practica pe care sa le identific si sa le rezolv dezvoltand solutii si produse software.

Probabil ca cea mai importanta lectie pe care am invatat-o e ca nu am nevoie de un anumit cadru pentru a face cercetare. Fac deja asta prin modul sitematic in care lucrez, prin perseverenta de care dau dovada, prin entuziasmul si curiozitatea cu care abordez problemele. Mi-am dorit mult sa contribui la imbunatatirea mediului de studiu pentru studenti si am crezut ca prin activitatea mea pot sa aduc schimbari pozitive in timpul si dupa doctorat. M-am simtit extraordinar la cateva cursuri pe care le-am predat si asta imi da energie si dorinta sa continuu studiul si sa impartasesc rezultatele pe care le obtin.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *